top of page

מפל אמיתי


אין כמו יום חם כדי להשתכשך במימיו הצוננים של איזה מפל, נכון?

לא בהכרח.

במקרה שלפנינו מדובר במפ"ל - מערכת פניות הציבור של רשות המסים בישראל (אז למה ל'? אולי כי מפ"ץ נשמע פחות טוב? או שהתת מודע של הרשות רואה בנו, הציבור – לקוחות?).

מדובר במערכת מקוונת שדרכה ניתן לפנות לגורמים השונים ברשות המסים על פי תחום הפנייה, נושא ראשי ותת נושא. כדאי להכיר אותה ולהשתמש בה, וחשוב להבין את היתרונות והחסרונות שלה.

מצד אחד, זאת דרך נוחה ויעילה להעברת פניות, כולל העלאת מסמכים וכד'. כל פניה מסתיימת בקבלת מספר פניה (מומלץ לצלם מסך ולשמור – לא יהיה לכם תיעוד אחר לפניה!) ולפעמים גם מקבלים תשובה במייל.

מצד שני, מספר הפניה שמקבלים חסר ערך ממשי. אין שום דרך להיכנס לפי מספר פניה, לבדוק סטטוס טיפול, לעדכן נתונים ולהוסיף פרטים או מסמכים חסרים. בכל פניה נוספת שתעשו, גם אם בדיוק באותו נושא ראשי, נושא משני ונושא – תקבלו מספר פניה חדש, הפניה תנותב באופן רנדומלי לפקיד זמין כלשהו ופעמים רבות לא יהיה קשר בין התשובות שתקבלו באותו נושא, או שתהיה סתירה בין תשובות שונות.

חוץ מזה, גם לקבל מענה לפניה זה לא משהו מובן מאליו. אם תעלו שאלה שיש לפקיד שאליו היא נותבה תשובה, תקבלו מייל עם התשובה. אם אין לו תשובה, פשוט לא תקבלו מענה. גם אם תפנו שוב. ושוב.

למה ככה? לרשות המסים פתרונים.

כאמור, זאת מערכת שכדאי להכיר ולהשתמש בה תוך הבנת יתרונותיה וחסרונותיה. היא נמצאת כאן: https://www.gov.il/apps/taxes/taxes/#/shelot-vetshuvot/he?pniyaPopUp=true&pniya=true


בתמונה: מפל אמיתי. צילום: אורי ברקת

125 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page