top of page

זהירות נמר


אמ;לק: מאחורי כל הליך בירוקרטי יש בן אדם. מצאו אותו, והצלחתכם מובטחת.

אני מטפל עבור לקוחה שלי בתהליך קונסולרי מורכב לקבלת אזרחות זרה עבור ילדיה. המורכבות נובעת מכך שמאז שהיא קיבלה אזרחות של אותה מדינה היא עיברתה את שם המשפחה, התחתנה, שינתה שוב את שם המשפחה, ילדה את ילדיה והתגרשה – ואף אחד מאירועי החיים האלה לא דווח לקונסוליה.

קורה. בשביל זה אני פה.

אחד המסמכים שנדרשים בתהליך הוא תעודת הנישואין (נישואין שכבר לא קיימים, כן?). התעודה לא נמצאה, וכדי לקבל העתק נאמן למקור היה צורך לפנות ללשכת הרבנות בעיר שבה נרשמו לנישואין, אי-אז במאה שעברה... באופן מפתיע ומשמח, האתר של אותה מועצה דתית היה עדכני וכלל כפתור וואטסאפ. שלחתי הודעה ביום חמישי בשמונה ערב, ונעניתי מהר עם מספר טלפון והזמנה להתקשר כולל שעות הפעילות. התקשרתי למחרת (ששי בבוקר, כן?), ענתה אישה נחמדה, עניינית ומועילה שאיתרה את הרישום המקורי, הסבירה במה כרוכה הפקת עותק והזמינה לבוא לקחת אותו ביום העבודה הבא.

לפיכך, מוסר השכל: בסוף כל טופס שאתם ממלאים בכל שפה, יושב בן אדם עם רצון טוב. צריך רק למצוא את הבן אדם, ולפעמים צריך לעזור לו להתחבר לרצון הטוב שלו.

(עכשיו נשאר רק לשלוח את תעודת הנישואין המקורית בדואר למשרד הדתות בירושלים שיאשרו את המקוריות שלה, לקבל בחזרה בדואר, לשלוח בדואר למשרד החוץ בירושלים שיחתימו בחותמת 'אפוסטיל', לקבל בחזרה בדואר ולצרף לעוד הרבה מסמכים שצריך להשיג ולאשרר. יש גם דרך קצרה יותר, שההסבר עליה מוצג בתחתיתו של ארון תיוק נעול ותקוע בבית שימוש שאינו בשימוש, ועל דלתו שלט: זהירות נמר'. ותודה לדאגלס אדמס על ההשראה)

122 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page